Köpvillkor

Beställning

Beställning görs via internet. Ingen fysisk butik finns.

Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls.

Förbeställning / Förorder

Vid beställning av varor med längre leveranstid (ej lagerförda varor eller förorder), betalas dessa i förskott innan varan levererats. Om valt betalningssätt "Faktura" använts kommer denna att skickas ut i samband med din beställning och således vara dig tillhanda innan varan levererats. Betalningsvillkor är 14dagar från fakturadatum. Om en vara som lagts på förbeställning/förorder är slut hos vår leverantör, kommer detta att meddelas dig och du bestämmer om återbetalning/kreditering skall ske eller om vi skall leverera varan vid ett senare tillfälle. Vid restorder med ett varuvärde under 500:- återbetalas alltid beloppet. Vid orders innehållandes minst 1st vara med förbeställning/förorder så kommer samtliga produkter på ordern att levereras tillsammans med den/dom.

Januaris förorder: Förorder lagda under december/januari har en planerad leverans i mitten/slutet av mars (beroende på när varorna trillar in på vårt lager).

Ångerrätt vid förbeställning: Vid köp på förbeställning/förorder gäller ingen ångerrätt.

Fraktkostnad

Fraktkostnad tillkommer på alla beställningar. Vill du veta vad frakten blir? Klicka på "Varukorgen" På nästa sida ser du vad den totala kostnaden blir innan du fortsätter med din beställning. Du kan gå tillbaka och fortsätta att handla eller ta bort varor.

Fraktgränserna är:

Sverige:

0 kg - 3 kg kostar 55:-
3 kg - 20 kg kostar 79:-
20 kg - 40 kg kostar 119:-
40 kg - 80 kg kostar 169:-
80 kg - 100 kg kostar 199:-
100 kg - uppåt kostar 299:-

Danmark:
0 kg - 3kg kostar 100:-
3 kg - 20kg kostar 200:-
20kg - 50kg kostar 350:-
50kg - 100 kg kostar 600:-
100kg - Kontakta oss för pris!

OBS! Vid Skrymmande frakt tillkommer +70:- inkl. moms per sändning. Läggs automatisk på fraktkostnaden för de orders som innehåller dessa produkter. Detta gäller varor med en med en förpackningslängd över 150cm eller en total omkrets mer än 300cm. Vilka varor det gäller framgår i produktbeskrivningen. (Ex. ett paket som har en vikt på 15kg kostar normalt 79kr frakt men om det är skrymmande är priset istället 149kr). Vid köp av fiskespön, parasoll och brolly tas alltid tillägg för skrymmande frakt ut då varorna kräver specialemballage oavsett transportlängd.

Frakterna gäller inom Sverige, Danmark.

Leveranssätt

Privatpersoner upp till 20kg (ej skrymmande) - Varorna hämtas på närmsta utlämningsställe, DHL Service Point (endast Sverige).

DHL - Paket upp till 20 kg hämtas på ditt närmsta utlämningsställe (DHL Service Point). Paketet måste hämtas ut inom 14 dagar annars går det i retur. Sms- eller e-mail avisering ingår. Ibland kan avvikelser inträffa pga. av skrymmande frakt, mer än 1 kolli etc. Då skickas paketen i stället med DHL paket trots lägre vikt.

Paket över 20 kg eller skrymmande gods skickas med DHL paket och levereras direkt till din dörr. Mobiltelefonnummer måste lämnas så chauffören kan komma i kontakt med dig.

SMS eller e-mail avisering DHL Service Point

Beställningarna aviseras till dig genom email eller sms (upptill respektive Service Point). Du får en kod som du visar upp för DHL Service Point.

OBS! Ibland hamnar email i skräppost/spamkorg så kolla i den om du inte fått någon email eller sms avisering.

Hämta på vårt lager

Avtala en tid med oss. Ring (0709-649418) eller fyll i vårt kontaktformulär så kontaktar vi dig. Betalning sker via webbshop. Vi har vårt lager i Knislinge 2mil utanför Kristianstad.

Leveranstid

Normal leveranstid är 2 - 4 dagar med undantag för vissa orter där 1-2 dagar tillkommer. Vid brevavisering tillkommer 1 dag. Utlandsfrakt kan ta upp till 5 dagar.

Om snabb leverans önskas, skriv det i meddelanderutan så ordnar vi det. Om en vara är SLUT anges detta vid varan såsom "Ej i lager" eller "Förorder".

Beställningsvärde

Minsta beställningsvärde är 150:-.

Betalningsalternativ

Förskottsbetalning

Betala in summan från din bank till vårt kontonummer hos Swedbank. Varorna skickas efter inkommen betalning. Tar 2 dagar innan vi ser att pengarna har gått in på vårt konto. Om betalning inte kommit oss tillhanda inom 10 dagar från orderdatum annulleras ordern om betalning uteblivit. (2 dagars leveranstid tillkommer)

Swish betalning

  1. En orderbekräftelse med order-id nummer skickas automatiskt till angiven e-post adress (kolla din spam korg om ni ej fått mailet).

  2. Swish nr: 123 327 84 54 (Ange order-id nummer i meddelanderutan).

  3. Din beställning skickas inte innan vi har mottagit full betalning. Betalning skall göras inom 5 dagar annars makuleras din beställning.

Kortbetalning

1. Betalning med betalkort/direktöverföring via Payson Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här:
www.payson.se

2. Om Paysonfaktura "Vi erbjuder betalsättet "Paysonfaktura" i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 14 dagar och ingen extra avgift eller 30 dagar och en tillkommen avgift om 29 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet".

3. Delbetalning under förutsättning att du godkänts vid kreditprövning gällande "Paysonfaktura" erbjuds du dessutom vid köp över 300kr att välja om du vill delbetala beloppet månadsvis. Mer information om detta finns på fakturan från Payson.

4. Delbetala räntefritt:

3 mån räntefritt; Uppläggningsavgift 95 SEK; Aviavgift 29 SEK; Ränta 0,00%

6 mån räntefritt; Uppläggningsavgift 195 SEK; Aviavgift 29 SEK; Ränta 0,00%

12 mån räntefritt; Uppläggningsavgift 295 SEK; Aviavgift 29 SEK; Ränta 0,00%

5. Delbetala räntebärande (endast vid ordervärde över 5000 kr):

24 månader; Uppläggningsavgift 295 SEK; Aviavgift 29 SEK; Ränta 9,95%

Information om ångerrätt "Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden".

Ångerrätt vid förorder: Vid köp på förorder gäller ångerrätten 14 dagar från lagt orderdatum.

Information om pantsättning "Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924".

Paypal

Betalning sker till konto hos Paypal. Välj Paypal i kassan vid utcheckningen.

Swish

Betalning sker till vårt Swish-konto. Ordern skickas först efter vi mottagit full betalning. Ordernummer anges i sms-meddelanderutan vid Swish-betalningen.

Efterkrav

DHL Service Point Efterkrav. Avgift på 75:- tillkommer när paketet hämtas ut på din DHL Service Point (Dhl's avgift).

Efterkrav går endast på de sändningar som uppfyller kraven för DHL Service Point: Max vikt per sändning 20kg, max 1kolli per sändning, paketets längd får ej överstiga 150cm, total omkrets får ej överstiga 300 cm. Uppfyller ej sändningen kraven för DHL Service Point kontaktar vi dig för alternativ.

Övrigt

Ej uthämtade paket

Om paketet ej hämtas ut, står köparen för fraktkostnad tur och retur och eventuell postförskottsavgift. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till inkasso, vilket medför ytterligare kostnader för er.

Orderbekräftelse

När ni väljer att sända er order skickas automatiskt en orderbekräftelse med betalningsinstruktioner till den email adress du uppgav i orderformuläret.

Transportskada

När ni tar emot paketet kontrollera att det inte är skadat. Synlig transportskada eller paket som saknas MÅSTE anmälas direkt till chauffören vid mottagandet, i annat fall gäller inte transportförsäkringen på varorna. Spara hela paketet med emballage för besiktning. Om skadan ej är synlig på ytterförpackning, ska skadan anmälas till oss via email eller telefon senast 5 dagar efter mottagen leverans. Efter denna tid utgår ej ersättning.

Returrätt

Retur och bytesrätt inom 14 dagar efter varans mottagande. Varan får ej vara använd. Etiketter måste sitta kvar och varor ska vara i sin förpackning, annars kan vi inte ta tillbaka dem.

Köparen står för alla fraktkostnader och ev. postförskottsavgift.

Tag kontakt med oss innan ni återsänder varan. Returer som skickas mot efterkrav/postförskott löses ej ut. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Reklamation

Tag alltid kontakt med oss först så hjälper vi er omgående. Du har samma reklamationsrätt som i vanliga butiker.

Vi står för alla extra fraktkostnader om en vara måste gå i retur. Fel på varor med ett försäljningsvärde under 500kr återbetalas alltid, men undantag kan göras om kunden själv står för eventuella kostnader som tillkommer om en ny vara åberopas. Varor med ett värde över 500:- skickas oftast en ny vara och den felaktiga i retur.

Fel vara eller saknad vara

Om en vara saknas i beställningen så återbetalas alltid den saknade produkten. Vi skickar alltså INTE någon ny vara. Är det en felleverad vara så bedöms det utifrån fall till fall i samråd med kunden om kunden behöver returnera den fellevererade varan, om en ny vara skall skickas eller om en återbetalning skall göras.

Kundtjänst

Om ni har några frågor är ni välkomna att kontakta vår kundtjänst.

Du kan också ringa: 0709-649418. Vi har inte alltid möjlighet att svara, men lämna gärna ett meddelande så kontaktar vi dig.

Reservation för att produkter tillfälligt kan vara slut.

Vi reserverar oss för text- pris- eller foto fel.

Alla priser är inklusive moms.

Alla priser gäller inom Sverige.

Vid leveranser till utlandet kontakta oss för mer information.

Vi följer konsumentverkets regler.


Det finns inga produkter att visa i denna kategori.